صرفا جهت اطلاع ورزقان
سیاسی اقتصادی اجتماعی

پورتال خبری و گردشگری ورزقان

.

.

.

افتتاح شد

.

.

varzegan.com




تاریخ: دو شنبه 15 تير 1394برچسب:,
ارسال توسط عبدالخالق ملانژاد

منطقه آزاد خاروانا فقط در حد یک حرف

بسیاری از کاندیداهای مجلس در دو سه روز مانده به انتخابات همیشه حرف های را به زبان می آورند که بعد ها به باد فراموشی سپرده می شود حرف های که خیلی امیدوار کننده است ولی اگر اجرایی شود.

طرح منطقه آزاد خاروانا یکی از آن حرف های بود که مثل نقل ونبات در محافل انتخاباتی سال 90 مجلس بر سر زبان ها بود و یکی از کاندیدا های هم که بیشتر از آن استفاده می کردند همین نماینده کنونی ورزقان در مجلس شورای اسلامی آقای دهقانی بودند، بسیار طرح خوب و جالبی است که اگر اجرایی شود می تواند نقش بسزایی در پیشرفت نه تنها منطقه ورزقان بلکه در کل استان داشته باشد.

قبول دارم که اجرایی کردن اینگونه طرح ها نیازمند بستر سازی های در منطقه است ولی آیا قدم کوچکی هم در این راستا برداشته شده است. شاید پیشنهاد الحاق شدن منطقه ورزقان به منطقه آزاد ارس که از سوی نماینده مجلس شورای اسلامی آقای دهقانی صورت گرفته در راستای همین طرح باشد ولی این کجا و آن کجا؟

می خواهم یک نتیجه گیری از این حرف ها داشته باشم و آن این است که کاندیداهای محترم یا یک حرفی را نزنند یا اگر قرار بر گفتن است تا آخر هم پایش بایستند. اصلا بهتر اینست که برنامه ای مدون داشته باشند که می خواهند چه کار های را انجام دهند و آنها را صادقانه به مردم بگویند.




تاریخ: شنبه 9 اسفند 1393برچسب:منطقه آزاد خاروانا,
ارسال توسط عبدالخالق ملانژاد

گزارشی از اتوبان تبریز - ارمنستان

اتوبان تبریز - ارمنستان یکی از پروژه های ملی است که عملیات اجرائی آن با سرعت هرچه بیشتر درحال انجام است ، احداث این بزرگراه از جمله پروژه های مهم و حیاتی در بخش راه و ترابری كشور است كه با توجه به مسیر مواصلاتی، افق گردشگری آن بیش از ابعاد اقتصادی جلوه نمایی می كند.که البته در این زمینه هم تیز هوشی برخی از مسئولین ومردم منطقه را هم می طلبد.

اتوبان تبریز ـ ارمنستان به طول ۱۲۰ کیلومتر از سه راهی نوردوز تا تبریز اجرا می شود که حدفاصل ۷۰ کیلومتری از داخل شهر خاروانا نیز با احداث این اتوبان در مسیر یک جاده ترانزیتی قرار و شهر خاروانا از بن بست کنونی خارج می شود . و می توان از الان برنامه ریزی برای توسعه شهری خاروانا را شروع کرد که در آینده با بی برنامگی این فرصت به دست آمده را تلف نکنیم .می توان شهر خاروانا را با تبدیل کردن آن به یک منطقه آزاد فرصت های توسعه اقتصادی را در این شهر به وجود آورد.باتوجه به اینکه این اتوبان درآینده مس سونگون را نیز به شهر تبریز متصل می کند دارای موقعیت استراتژیک اقتصادی برای محال اوزومدول نیز می باشد . که اگر از این فرصت هم برای پیشرفت دیگر استنها استفاده نکنیم نظیر ارسال کنسانتره.بااین تحلیل نتیجه گیری می شود که درافق ۳ سالی که این پروژه تکمیل خواهدشد مسافت بین شهرهای ورزقان وخاروانا در کمتر از ۱ ساعت طی خواهد شد به عبارتی اتوبان تبریز - ایروان نقش مهمی در توسعه اقتصادی وآبادانی منطقه ورزقان ایفا خواهد کرد.

باتوجه به این که منطقه ورزقان در فاصله ۳۰ تا ۷۰کیلومتری شهر تبریز قرار دارند و با احداث این اتوبان دسترسی به مرکزاستان سریع و آسان خواهد شد شاهد احداث ویلاها و انواع کارخانجات و باغات در کنار این جاده خواهیم بود .

 




تاریخ: چهار شنبه 21 خرداد 1393برچسب:اتوبان ورزقان,
ارسال توسط عبدالخالق ملانژاد

 

سبد کالایی دولت


این روزها همه جا صحبت از سبد کالایی است یکی می گوید آیا سبد کالایی به ما تعلق می گیرد دیگری می پرسد این سبد کالایی را از کجا تهیه کنیم برای این دو پرسش باید مراجعه کنید به آدرسwww.yaranehkala.ir و اگر امکان دسترسی به اینترنت را ندارید می توانید از طریق پیامک کردن شماره ملی سرپرست خانوار به یکی از سامانه های 700799 و5000499 استفاده کنید.

 




تاریخ: یک شنبه 13 بهمن 1392برچسب:سبد کالایی دولت,
ارسال توسط عبدالخالق ملانژاد



تاریخ: جمعه 11 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط عبدالخالق ملانژاد




تاریخ: دو شنبه 30 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط عبدالخالق ملانژاد

برای سرمایه گذاری در یک منطقه حتما می دانید که باید پتانسیل لازم در آن منطقه وجود داشته باشد. پتانسیل لازم یکی منابع باید وجود داشته باشد و دومی بستر های مطلوب برای سرمایه گذاری که متاسفانه ما اولی را به لطف خدا داریم و از آن هم به لطف مسئولین برای منافع دیگران استفاده می کنیم، برای مثال می توان مس سونگون را نام برد چند درصد از کارکنانش بومی هستند؟؟؟ یا از شهرستان های مجاورند یا از سایراستان های کشورند.

بسترها و زیرساخت های مناسب برای سرمایه گذاری به شرح ذیل اند:




تاریخ: شنبه 28 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط عبدالخالق ملانژاد

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 8
بازدید کل : 16223
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1