صرفا جهت اطلاع ورزقان
سیاسی اقتصادی اجتماعی

گزارشی از اتوبان تبریز - ارمنستان

اتوبان تبریز - ارمنستان یکی از پروژه های ملی است که عملیات اجرائی آن با سرعت هرچه بیشتر درحال انجام است ، احداث این بزرگراه از جمله پروژه های مهم و حیاتی در بخش راه و ترابری كشور است كه با توجه به مسیر مواصلاتی، افق گردشگری آن بیش از ابعاد اقتصادی جلوه نمایی می كند.که البته در این زمینه هم تیز هوشی برخی از مسئولین ومردم منطقه را هم می طلبد.

اتوبان تبریز ـ ارمنستان به طول ۱۲۰ کیلومتر از سه راهی نوردوز تا تبریز اجرا می شود که حدفاصل ۷۰ کیلومتری از داخل شهر خاروانا نیز با احداث این اتوبان در مسیر یک جاده ترانزیتی قرار و شهر خاروانا از بن بست کنونی خارج می شود . و می توان از الان برنامه ریزی برای توسعه شهری خاروانا را شروع کرد که در آینده با بی برنامگی این فرصت به دست آمده را تلف نکنیم .می توان شهر خاروانا را با تبدیل کردن آن به یک منطقه آزاد فرصت های توسعه اقتصادی را در این شهر به وجود آورد.باتوجه به اینکه این اتوبان درآینده مس سونگون را نیز به شهر تبریز متصل می کند دارای موقعیت استراتژیک اقتصادی برای محال اوزومدول نیز می باشد . که اگر از این فرصت هم برای پیشرفت دیگر استنها استفاده نکنیم نظیر ارسال کنسانتره.بااین تحلیل نتیجه گیری می شود که درافق ۳ سالی که این پروژه تکمیل خواهدشد مسافت بین شهرهای ورزقان وخاروانا در کمتر از ۱ ساعت طی خواهد شد به عبارتی اتوبان تبریز - ایروان نقش مهمی در توسعه اقتصادی وآبادانی منطقه ورزقان ایفا خواهد کرد.

باتوجه به این که منطقه ورزقان در فاصله ۳۰ تا ۷۰کیلومتری شهر تبریز قرار دارند و با احداث این اتوبان دسترسی به مرکزاستان سریع و آسان خواهد شد شاهد احداث ویلاها و انواع کارخانجات و باغات در کنار این جاده خواهیم بود .

 



نظرات شما عزیزان:

پیمان محمدی
ساعت18:40---31 مرداد 1393
سن الله باری دودان جدی ایشلیلر؟؟؟؟؟؟؟


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 21 خرداد 1393برچسب:اتوبان ورزقان,
ارسال توسط عبدالخالق ملانژاد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 9
بازدید کل : 16224
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1